ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Jelen adatkezelési tájékoztató a tarsashazak.hu oldal által folytatott adatkezelési elveket és annak gyakorlatát mutatja be. Kérjük figyelmesen olvassa el a Tájékoztatót, hogy megismerje az adatkezeléssel kapcsolatos jogait.
Az Adatkezelő adatai:
Neve: Székhely: Telefonszáma: Képviselő: E-mail: |
Sá-Szi Kft. 1071 Budapest, Dózsa György út 42. fsz/1 061- 3216539 Nagy Szilárd Ügyvezető Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
1.1. Az adatkezelés célja:
A honlapon a Felhasználók által megadott adatokat, mint Társasház-kezelő Vállalkozás kezeljük a Felhasználókkal való kapcsolattartásra.
1.2. Az adatkezelés jogalapja:
Az adatkezelésre a Felhasználók önkéntes, előzetes, megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kerül sor, mely nyilatkozat tartalmazza a Felhasználók kifejezett hozzájárulását ahhoz,
hogy az oldal használata során általuk közölt személyes adataik felhasználásra kerüljenek. A Felhasználó a hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén jogosult a hozzájárulását bármikor visszavonni, amely azonban nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
1.3. A kezelt adatok köre:
· Ha a Felhasználó a honlap felületét látogatja, az Adatkezelő rendszere automatikusan rögzítheti az Felhasználó IP címét
· A Felhasználó döntése alapján az Adatkezelő a honlapon keresztül történő szolgáltatások igénybevételéhez (pl: ajánlatkérés) kapcsolódóan kezelheti az alábbi adatokat: név, lakóhely, telefonszám, email cím.
1.4. Az adatkezelés időtartama:
A Felhasználó által küldött email-ek, ajánlatkérés esetén az Adatkezelő az ajánlatkérés lezárást követő 90. napon törli kivéve, ha egyedi esetben az Adatkezelő jogos érdeke a személyes adat további kezelését indokolja, ez esetben az Adatkezelő a jogos érdekének fennállásáig tárolja az adatot.
Vállalkozás által kezelt Társasház egyes albetétjei tulajdonosainak a tulajdonosi, haszonélvezeti jogviszonya időtartama alatt, továbbá ezt követően a lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség eladásától számított 1 évig kezeli a Társasház a tulajdonos és a haszonélvező adatait.
1.5. Az adatok megismerésére jogosultak köre:
Az Adatkezelő képviselője, illetve az Adatkezelő munkavállalói.
1.6. Az adatbiztonsági intézkedésekről szóló tájékoztatás:
Az Adatkezelő mindent megtesz annak érdekében, hogy az érintettek személyes adatait mindig bizalmasan, korlátozott hozzáféréssel és bizalmasan kezelje. Adattovábbítás külföldre nem történik.
1.7. Az érintettek jogai és jogérvényesítési lehetőségei:
A személyes adataihoz kapcsolódóan az érintettnek a jogszabályban meghatározott jogai vannak.
Érintettek jogai:
a) tájékoztatáshoz való jog (a kezelt adatok köréről);
b) hozzáférési jog (adatok megismerése, az a tény, hogy történik-e adatkezelés);
c) helyesbítéshez való jog (amennyiben egy adat elavult vagy helytelen, ennek kiigazítása);
d) törléshez való jog (kizárólag a hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén);
e) az adatkezelés korlátozásához való jog;
f) a személyes adatok direkt marketing célokra való használatának megtiltása;
g) személyes adatainak harmadik személy szolgáltató számára történő átadása, vagy ennek megtiltása;
h) bármely az adatkezelő által kezelt személyes adatról másolat kérése
i) tiltakozás a személyes adat használata ellen.
1.8. Jogorvoslati tájékoztatás:
Magyarországon az adatvédelmi felügyeleti hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..
Bírósági út: az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
Budapest, 2020. December 28.
HASZNOS TUDNIVALÓK
Fontosabb telefonszámok:
Segélyhívó: 112 Önkormányzatok:
Rendőrség: 107 Fővárosi Önkormányzat: 327-1000
Mentők: 104 I. kerületi Önkormányzat: 458-3000
Tűzoltóság: 105 III. kerületi Önkormányzat:437-8500
IV. kerületi Önkormányzat: 231-3101
Szolgáltatók: VI. kerületi Önkormányzat: 342-0905
Elektromos Művek: 06 40383-838 VII. kerületi Önkormányzat: 462-3100
Főgáz: 06 40474-474 XIII. kerületi Önkormányzat: 452-4100
Tigáz: 06 40 333-338 XIV. kerületi Önkormányzat: 872-9100
Vízművek: 06 40 247-247
Csatornázási Művek: 06 1 455-4306 Bankok:
Közterület Fenntartó: 06 40 353-353 OTP Bank NyRT: 366-6666
Kéményseprők: 999-0664 K&H Bank, 1146 Bp. Ajtósi D. sor 10: 460-5300
Biztosítók:
Allianz Hungária: 06 40 421-421
AB Aegon: 477-4800
Generali: 06 40 200-250
Földhivatalok:
1111 Bp. Budafoki út 59: 372-1400
1149 Bp. Bosnyák tér 5: 422-4510
GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
Kérdések:
Mi a teendő biztosítási káresemény alkalmával?
Hogyan kell fizetni a közös költséget?
Mi a teendő tulajdonosváltás esetén?
Mi a teendő csendháborítás esetén?
Mi a teendő ingatlanfelújítás esetén?
Mi a teendő klímaberendezés felszerelésekor?
Mi a teendő a kémény bélelésekor?
Meddig tart a közművek közös tulajdona?
Mi a teendő biztosítási káresemény alkalmával?
A társasházak általában teljeskörű biztosítással rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy az ingatlan teljeskörűen van biztosítva. Ebbe csak a magántulajdonban lévő ingóságok nem tartoznak bele. Tehát a tulajdonosoknak nem kell a saját biztosításukba az ingatlant is bele venni. Elég ha csak az ingóságokra (értékekre) kötnek lakásbiztosítást. Ez nem jelenti azt, hogy a káresemény alkalmával a tulajdonosnak semmi dolga nincs.
Amennyiben ingóságban keletkezett a kár, akkor a tulajdonos a lakásbiztosítására egyénileg kell intézze a kárenyhítést a saját biztosítójával.
Az ingatlanban bekövetkezett káresemény ügyintézése attól függ, hogy hol történt a káresemény. A társasházi közös tulajdonban bekövetkezett káreseményt teljes egészében a közös képviselet intézi a társasház teljeskörű biztosításának terhére. A társasház fizeti a helyreállítást, és a kártérítés is a társasház bankszámlájára érkezik.
Magántulajdonú ingatlanrészben bekövetkezett káreseményt teljes egészében a tulajdonos intézi a társasház teljeskörű biztosításának terhére. Ez úgy történik, hogy a tulajdonos a társasház biztosítójának bejelenti (telefonon, vagy interneten) a káreseményt. A szükséges telefonszám és a kötvényszám a társasház hirdetőtábláján megtalálható. A bejelentés után a kárszakértő jelentkezik, hogy felmérje a kárt. Utána megtörténhet a hibaelhárítás. Az elvégzett munkákról szóló számla másolatát el kell juttatni a biztosítónak, aki ezután azt teljes egészében, vagy részben megtéríti a tulajdonosnak. Fontos, hogy ebben az esetben a számla a tulajdonos nevére és címére szóljon.
Leggyakoribb eset, hogy a káresemény egyszerre érint társasházi közös tulajdont (pl: nyomóvezeték csőtörése), és magántulajdont (pl: lakás falának beázása). Ebben az esetben a közös tulajdonú hibaelhárítást (pl: feltárás, hibás csőszakasz cseréje, falazat vakolása) a közös képviselő intézi, a magántulajdonú helyreállítást (pl: falszakasz festése, esetleg burkolása) a tulajdonos intézi a korábban ismertetett módon.
Fontos:
A károsultak a káresemény észlelése után kötelesek a kárenyhítésére. Vagyis például csőtörés esetén a lehetőség szerint mihamarabb meg kell kezdeni a hibás csőszakasz cseréjét. Viszont biztosítani kell, hogy a kárszakértő el tudja bírálni a káresemény mértékét. Tehát például be kell mutatni a kiszerelt hibás csőszakaszt, a beázásról, pedig fényképet kell készíteni.
Fontos:
Amennyiben egy beázás a felső lakásból keletkezik, akkor a tulajdonos köteles beengedni a szakembereket és a kárszakértőt.
Hogyan kell fizetni a közös költséget?
A társasházak a közösségi kiadások fedezetére közös költség befizetésekről döntenek, amit közgyűlési határozatban rögzítenek. Erről a tulajdonosok a közgyűlési jegyzőkönyvből értesülnek. Az alapján kell, hogy meghatározzák a saját ingatlanukra vonatkozó közös költség fizetési kötelezettségeket. Az általunk kezelt társasházaknál a jegyzőkönyvvel együtt minden esetben megküldjük az éves fizetési kötelezettséget.
Az aktuális befizetéseket oly módon kell teljesíteni, hogy az adott hónap utolsó munkanapjáig az összeg a társasház bankszámlájára kerüljön. Vagyis aki a hónap utolsó napján fizeti be a közös költséget (főleg, ha ezt postán teszi), a bankszámlára már csak a következő hónapban kerül a befizetett összeg. Vagyis késedelembe esik.
Fontos:
A társasház kiadását jelentősen csökkenti, ha a közös költséget a tulajdonosok nem postán, hanem közvetlenül a bankban fizetik be vagy átutalással teljesíti.
Fontos:
A közös költség befizetésekor minden esetben a tulajdonos neve, és az ingatlan címe olvashatóan legyen feltüntetve. Ellenkező esetben a befizetőt nem tudjuk beazonosítani, és a befizetés helyett hátralék lesz lekönyvelve.
Fontos:
Azoknál a társasházaknál, ahol a fűtési befizetések és kiadások külön vannak vezetve, más bankszámlára kell befizetni a közös költséget és a fűtési díjat.
Mi a teendő tulajdonosváltás esetén?
Az eladó kötelessége a közös képviselettől a „nullás” igazolás beszerzése. A közös képviselet a lekönyvelt időszak tulajdonosi egyenlegéről egy igazolást ad ki, amiben feltünteti a tulajdonos folyószámla egyenlegét az adott időszakra. Az eladás tényleges végrehajtását köteles a közös képviseleten is bejelenteni.
A vevő köteles követelni az eladótól a „nullás” igazolást. Továbbá az adás-vételtől számított 30 napon belül köteles a közös képviseleten, az adásvételi szerződés bemutatásával igazolni az új tulajdonost, megadni a postai, telefonos (és internetes) elérhetőségét.
A tulajdonosi adatok módosítását 15 napon belül kötelesek írásban jelezni a közös képviseletnek.
Mi a teendő csendháborítás esetén?
Sajnos gyakran előfordul, hogy egyes tulajdonosok, vagy bérlők semmibe veszik a társasházi együttélés szabályait, és este 20:00 óra után zajonganak, hangoskodnak, ezzel lehetetlenné teszik a többi lakó pihenését. A közös képviselő ilyenkor csak annyit tud tenni, hogy írásban felszólítja a tulajdonost a társasházi házirend betartására.
Javasoljuk, hogy ilyen esetben hívják ki a rendőrséget, aki intézkedésre jogosult. Amennyiben az eset gyakrabban előfordul, akkor kérjék a rendőrséget jegyzőkönyv felvételére, és tegyenek panaszt az önkormányzatnál, kérve a birtokvédelmi eljárás megindítását. Végső esetben az önkormányzat a vétkest pénzbírsággal is sulythatja.
Mi a teendő ingatlanfelújítás esetén?
Minden tulajdonosnak joga van a saját ingatlanának felújítására. A felújítás megkezdése előtt tisztázni kell, hogy érintve van-e társasházi közös tulajdon. Abban az esetben, ha szerkezeti falat, külső homlokzatot, vagy közös tulajdonú vízvezetéket, csatornát, vagy egyéb közművet is érint a felújítás, akkor a társasház közösségének írásos hozzájárulása is szükséges. A Társasházi törvény 21.§(1) bekezdése értelmében a tulajdonosok kétharmadának hozzájárulását írja elő. Amennyiben csak ingatlanon belüli válaszfalat, vagy egyéni közművet érint, akkor a társasház hozzájárulása nem szükséges.
Szerkezeti elem, vagy külső homlokzat megváltoztatása esetén az önkormányzattól az építési engedélyt is be kell szerezni.
Minden estben a kivitelezési munkák megkezdése előtt a társasház faliújságjára ki kell helyezni egy hirdetményt, amelyben tudatják a felújítás kezdetét, várható befejezését, és telefonos elérhetőségüket panasz felmerülése esetére.
A felújítás során a tulajdonos köteles gondoskodni az előforduló szennyeződések feltakarításáról, valamint arról, hogy építési anyag és törmelék szállítása nem lifttel történjen.
Mi a teendő klímaberendezés felszerelésekor?
A klímaberendezéseknek általában van egy beltéri és kültéri egysége. A beltéri egység felszerelhető minden korlátozás nélkül. A kültéri egységek általában a társasház külső, vagy belső homlokzatára kerülnek felszerelésre. A külső homlokzati felszereléshez a tulajdonosok hozzájárulásán túl az önkormányzattól kell beszerezni hozzá az építési engedélyt. A belső homlokzat felszerelésekor ugyanaz a teendő, mint a felújítás során a társasházi közös tulajdont érintő munkálatoknál. Vagyis a társasház tulajdonosainak hozzájárulása szükséges. A Társasházi törvény 21.§(1) bekezdése értelmében a tulajdonosok kétharmadának hozzájárulását írja elő. Ebben az esetben a hozzájárulás helyettesíthető közgyűlési határozattal is.
Ekkor a tulajdonos részéről az a teendő, hogy írásban kérje a közös képviseletet, hogy a következő közgyűlés napirendjei közé vegye fel külön napirendi pontként a tulajdonosok hozzájárulását a kültéri egység felszereléséhez. A kérelemhez csatolni kell egy leiratot, melyben leírják (vagy lerajzolják) a felszerelendő kültéri egység helyét, és a kondenzvíz elvezetésének módját. Továbbá kijelentik, hogy a felszereléssel kapcsolatos minden költséget vállalnak.
A közös képviselet ezután a legközelebbi közgyűlésen napirendre tűzi a kérést. A napirend megtárgyalásánál célszerű a kérvényező tulajdonosnak is jelen lenni.
Mi a teendő a kémény bélelésekor?
A társasházi alapító okiratokban a kémények minden esetben közös tulajdonként vannak felsorolva. A kéményseprők új készülék bekötésekor minden esetben megkövetelik a kémény bélelését. Ez csak abban az esetben a társasház közösségének a feladata, ha az alapító okiratban ez külön rögzítve van.
Amennyiben az alapító okirat ezt nem írja elő, a kémény bélelése minden esetben az érintett tulajdonos feladata.
Erről nagyon gyakran maguk a kéményseprők is téves információt adnak.
Meddig tart a közművek közös tulajdona?
A közművek közös- és magántulajdoni határáról a társasház Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik. Általában az alábbiak:
Vízvezeték:
Közös tulajdon az épület fővízmérő órája után található (pincei) alapvezeték, a felszálló víz- nyomóvezeték a rajtuk található szerelvényekkel, és az oldalági elágazó idommal együtt.
Magántulajdon az oldalági elágazó vezetékek, a rajtuk található szerelvényekkel és fogyasztókkal együtt.
Csatorna vezeték:
Közös tulajdon a telekhatártól a (pincei) alapvezeték, a függőleges ejtővezeték, a rajtuk található szerelvényekkel, és az oldalági csatlakozó idommal együtt.
Magántulajdon az oldalági elágazó vezetékek, a rajtuk található szerelvényekkel és fogyasztókkal együtt.
Gázvezeték:
Közös tulajdon a telekhatártól a (pincei) alapvezeték, a felszálló vezeték a rajtuk található szerelvényekkel együtt egészen az ingatlanok mérőórájáig.
Magántulajdon a mérőórák után található vezetékszakasz a rajtul található szerelvényekkel és fogyasztókkal.
Villamos hálózat:
Közös tulajdon az ELMŰ csatlakozó kábelfej után található főelosztó szekrény a felszálló tápvezetékekkel, elágazó dobozokkal és szerelvényekkel együtt egészen az ingatlanok mérőórájáig. Továbbá közös tulajdon a közösségi világítási hálózat, valamint a lift elektromos táprendszere és automatikája.
Magántulajdon a mérőórától az ingatlanban található összes villamos hálózat, szerelvény és fogyasztó.
REFERENCIÁK
Cégünk elsősorban a VII. és XIV. kerületben található társasházakat kezel a könnyebb elérhetőség miatt. Mivel az irodánk nagyon könnyen megközelíthető tömegközlekedési járművekkel is, ezért kezelünk még társasházakat az I. a III. a IV. a VI. és XIII. kerületben is.
Referenciaként az alábbi társasházakat ajánljuk:
- 1062 Budapest, Andrássy u. 68.
- 1135 Budapest, Béke út 14-20/b
- 1146 Budapest, Dózsa György út 29.
- 1146 Budapest, Dózsa György út 17.
- 1071 Budapest, Dózsa György út 68.
- 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 3.
- 1071 Budapest, Damjanich u. 54.
SÁ-SZI kft.