21. 01. 25
posted by: Super User
Találatok: 1356

 

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 

 

 

Jelen adatkezelési tájékoztató a tarsashazak.hu oldal által folytatott adatkezelési elveket és annak gyakorlatát mutatja be. Kérjük figyelmesen olvassa el a Tájékoztatót, hogy megismerje az adatkezeléssel kapcsolatos jogait.

Az Adatkezelő adatai:

 

Neve:

Székhely:

Telefonszáma:

Képviselő:

E-mail:

Sá-Szi Kft.

1071 Budapest, Dózsa György út 42. fsz/1

061- 3216539

Nagy Szilárd Ügyvezető

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 1.1. Az adatkezelés célja:

 

 

A honlapon a Felhasználók által megadott adatokat, mint Társasház-kezelő Vállalkozás kezeljük a Felhasználókkal való kapcsolattartásra.

1.2. Az adatkezelés jogalapja:

 

 

Az adatkezelésre a Felhasználók önkéntes, előzetes, megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kerül sor, mely nyilatkozat tartalmazza a Felhasználók kifejezett hozzájárulását ahhoz,

hogy az oldal használata során általuk közölt személyes adataik felhasználásra kerüljenek. A Felhasználó a hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén jogosult a hozzájárulását bármikor visszavonni, amely azonban nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

1.3. A kezelt adatok köre:

·       Ha a Felhasználó a honlap felületét látogatja, az Adatkezelő rendszere automatikusan rögzítheti az Felhasználó IP címét

·       A Felhasználó döntése alapján az Adatkezelő a honlapon keresztül történő szolgáltatások igénybevételéhez (pl: ajánlatkérés) kapcsolódóan kezelheti az alábbi adatokat: név, lakóhely, telefonszám, email cím.

1.4. Az adatkezelés időtartama:

 

 

A Felhasználó által küldött email-ek, ajánlatkérés esetén az Adatkezelő az ajánlatkérés lezárást követő 90. napon törli kivéve, ha egyedi esetben az Adatkezelő jogos érdeke a személyes adat további kezelését indokolja, ez esetben az Adatkezelő a jogos érdekének fennállásáig tárolja az adatot.

Vállalkozás által kezelt Társasház egyes albetétjei tulajdonosainak a tulajdonosi, haszonélvezeti jogviszonya időtartama alatt, továbbá ezt követően a lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség eladásától számított 1 évig kezeli a Társasház a tulajdonos és a haszonélvező adatait.

1.5. Az adatok megismerésére jogosultak köre:

 

 

Az Adatkezelő képviselője, illetve az Adatkezelő munkavállalói.

1.6. Az adatbiztonsági intézkedésekről szóló tájékoztatás:

 

 

Az Adatkezelő mindent megtesz annak érdekében, hogy az érintettek személyes adatait mindig bizalmasan, korlátozott hozzáféréssel és bizalmasan kezelje. Adattovábbítás külföldre nem történik.

1.7. Az érintettek jogai és jogérvényesítési lehetőségei:

 

 

A személyes adataihoz kapcsolódóan az érintettnek a jogszabályban meghatározott jogai vannak.

Érintettek jogai:

a)  tájékoztatáshoz való jog (a kezelt adatok köréről);

b)  hozzáférési jog (adatok megismerése, az a tény, hogy történik-e adatkezelés);

c)  helyesbítéshez való jog (amennyiben egy adat elavult vagy helytelen, ennek kiigazítása);

d)  törléshez való jog (kizárólag a hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén);

e)  az adatkezelés korlátozásához való jog;

f)  a személyes adatok direkt marketing célokra való használatának megtiltása;

g)  személyes adatainak harmadik személy szolgáltató számára történő átadása, vagy ennek megtiltása;

h)  bármely az adatkezelő által kezelt személyes adatról másolat kérése

 i)  tiltakozás a személyes adat használata ellen.

1.8. Jogorvoslati tájékoztatás:

 

 

Magyarországon az adatvédelmi felügyeleti hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

Bírósági út: az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.

Budapest, 2020. December 28.

 

14. 11. 06
posted by: Super User
Találatok: 12270
14. 10. 29
posted by: Super User
Találatok: 3702

HASZNOS TUDNIVALÓK

 

Fontosabb telefonszámok:

 

Segélyhívó:                 112                             Önkormányzatok:

Rendőrség:                 107                             Fővárosi Önkormányzat: 327-1000

Mentők:                      104                             I. kerületi Önkormányzat: 458-3000

Tűzoltóság:                 105                             III. kerületi Önkormányzat:437-8500

                                                                       IV. kerületi Önkormányzat: 231-3101

Szolgáltatók:                                                  VI. kerületi Önkormányzat: 342-0905

Elektromos Művek:    06 40383-838             VII. kerületi Önkormányzat: 462-3100

Főgáz:                         06 40474-474                         XIII. kerületi Önkormányzat: 452-4100

Tigáz:                          06 40 333-338                        XIV. kerületi Önkormányzat: 872-9100

Vízművek:                  06 40 247-247                                              

Csatornázási Művek:  06 1 455-4306                        Bankok:

Közterület Fenntartó: 06 40 353-353            OTP Bank NyRT: 366-6666

Kéményseprők:          999-0664                    K&H Bank, 1146 Bp. Ajtósi D. sor 10: 460-5300

                                                                      

Biztosítók:                                                    

Allianz Hungária:       06 40 421-421                       

AB Aegon:                 477-4800                               

Generali:                     06 40 200-250                                              

 

Földhivatalok:

1111 Bp. Budafoki út 59:      372-1400

1149 Bp. Bosnyák tér 5:        422-4510

 

 

 

14. 10. 29
posted by: Super User
Találatok: 6562

GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

 

Kérdések:

Mi a teendő biztosítási káresemény alkalmával?

Hogyan kell fizetni a közös költséget?

Mi a teendő tulajdonosváltás esetén?

Mi a teendő csendháborítás esetén?

Mi a teendő ingatlanfelújítás esetén?

Mi a teendő klímaberendezés felszerelésekor?

Mi a teendő a kémény bélelésekor?

Meddig tart a közművek közös tulajdona?

 

 

Mi a teendő biztosítási káresemény alkalmával?

 

A társasházak általában teljeskörű biztosítással rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy az ingatlan teljeskörűen van biztosítva. Ebbe csak a magántulajdonban lévő ingóságok nem tartoznak bele. Tehát a tulajdonosoknak nem kell a saját biztosításukba az ingatlant is bele venni. Elég ha csak az ingóságokra (értékekre) kötnek lakásbiztosítást. Ez nem jelenti azt, hogy a káresemény alkalmával a tulajdonosnak semmi dolga nincs.

 

Amennyiben ingóságban keletkezett a kár, akkor a tulajdonos a lakásbiztosítására egyénileg kell intézze a kárenyhítést a saját biztosítójával.

 

Az ingatlanban bekövetkezett káresemény ügyintézése attól függ, hogy hol történt a káresemény. A társasházi közös tulajdonban bekövetkezett káreseményt teljes egészében a közös képviselet intézi a társasház teljeskörű biztosításának terhére. A társasház fizeti a helyreállítást, és a kártérítés is a társasház bankszámlájára érkezik.

 

Magántulajdonú ingatlanrészben bekövetkezett káreseményt teljes egészében a tulajdonos intézi a társasház teljeskörű biztosításának terhére. Ez úgy történik, hogy a tulajdonos a társasház biztosítójának bejelenti (telefonon, vagy interneten) a káreseményt. A szükséges telefonszám és a kötvényszám a társasház hirdetőtábláján megtalálható. A bejelentés után a kárszakértő jelentkezik, hogy felmérje a kárt. Utána megtörténhet a hibaelhárítás. Az elvégzett munkákról szóló számla másolatát el kell juttatni a biztosítónak, aki ezután azt teljes egészében, vagy részben megtéríti a tulajdonosnak. Fontos, hogy ebben az esetben a számla a tulajdonos nevére és címére szóljon.

 

Leggyakoribb eset, hogy a káresemény egyszerre érint társasházi közös tulajdont (pl: nyomóvezeték csőtörése), és magántulajdont (pl: lakás falának beázása). Ebben az esetben a közös tulajdonú hibaelhárítást (pl: feltárás, hibás csőszakasz cseréje, falazat vakolása) a közös képviselő intézi, a magántulajdonú helyreállítást (pl: falszakasz festése, esetleg burkolása) a tulajdonos intézi a korábban ismertetett módon.

 

Fontos:

A károsultak a káresemény észlelése után kötelesek a kárenyhítésére. Vagyis például csőtörés esetén a lehetőség szerint mihamarabb meg kell kezdeni a hibás csőszakasz cseréjét. Viszont biztosítani kell, hogy a kárszakértő el tudja bírálni a káresemény mértékét. Tehát például be kell mutatni a kiszerelt hibás csőszakaszt, a beázásról, pedig fényképet kell készíteni.

 

Fontos:

Amennyiben egy beázás a felső lakásból keletkezik, akkor a tulajdonos köteles beengedni a szakembereket és a kárszakértőt.

 

 

Hogyan kell fizetni a közös költséget?

 

A társasházak a közösségi kiadások fedezetére közös költség befizetésekről döntenek, amit közgyűlési határozatban rögzítenek. Erről a tulajdonosok a közgyűlési jegyzőkönyvből értesülnek. Az alapján kell, hogy meghatározzák a saját ingatlanukra vonatkozó közös költség fizetési kötelezettségeket. Az általunk kezelt társasházaknál a jegyzőkönyvvel együtt minden esetben megküldjük az éves fizetési kötelezettséget.

 

Az aktuális befizetéseket oly módon kell teljesíteni, hogy az adott hónap utolsó munkanapjáig az összeg a társasház bankszámlájára kerüljön. Vagyis aki a hónap utolsó napján fizeti be a közös költséget (főleg, ha ezt postán teszi), a bankszámlára már csak a következő hónapban kerül a befizetett összeg. Vagyis késedelembe esik.

 

Fontos:

A társasház kiadását jelentősen csökkenti, ha a közös költséget a tulajdonosok nem postán, hanem közvetlenül a bankban fizetik be vagy átutalással teljesíti.

 

Fontos:

A közös költség befizetésekor minden esetben a tulajdonos neve, és az ingatlan címe olvashatóan legyen feltüntetve. Ellenkező esetben a befizetőt nem tudjuk beazonosítani, és a befizetés helyett hátralék lesz lekönyvelve.

 

Fontos:

Azoknál a társasházaknál, ahol a fűtési befizetések és kiadások külön vannak vezetve, más bankszámlára kell befizetni a közös költséget és a fűtési díjat.

 

 

Mi a teendő tulajdonosváltás esetén?

 

Az eladó kötelessége a közös képviselettől a „nullás” igazolás beszerzése. A közös képviselet a lekönyvelt időszak tulajdonosi egyenlegéről egy igazolást ad ki, amiben feltünteti a tulajdonos folyószámla egyenlegét az adott időszakra. Az eladás tényleges végrehajtását köteles a közös képviseleten is bejelenteni.

 

A vevő köteles követelni az eladótól a „nullás” igazolást. Továbbá az adás-vételtől számított 30 napon belül köteles a közös képviseleten, az adásvételi szerződés bemutatásával igazolni az új tulajdonost, megadni a postai, telefonos (és internetes) elérhetőségét.

 

A tulajdonosi adatok módosítását 15 napon belül kötelesek írásban jelezni a közös képviseletnek.

 

 

 

 

 

Mi a teendő csendháborítás esetén?

 

Sajnos gyakran előfordul, hogy egyes tulajdonosok, vagy bérlők semmibe veszik a társasházi együttélés szabályait, és este 20:00 óra után zajonganak, hangoskodnak, ezzel lehetetlenné teszik a többi lakó pihenését. A közös képviselő ilyenkor csak annyit tud tenni, hogy írásban felszólítja a tulajdonost a társasházi házirend betartására.

 

Javasoljuk, hogy ilyen esetben hívják ki a rendőrséget, aki intézkedésre jogosult. Amennyiben az eset gyakrabban előfordul, akkor kérjék a rendőrséget jegyzőkönyv felvételére, és tegyenek panaszt az önkormányzatnál, kérve a birtokvédelmi eljárás megindítását. Végső esetben az önkormányzat a vétkest pénzbírsággal is sulythatja.

 

 

Mi a teendő ingatlanfelújítás esetén?

 

Minden tulajdonosnak joga van a saját ingatlanának felújítására. A felújítás megkezdése előtt tisztázni kell, hogy érintve van-e társasházi közös tulajdon. Abban az esetben, ha szerkezeti falat, külső homlokzatot, vagy közös tulajdonú vízvezetéket, csatornát, vagy egyéb közművet is érint a felújítás, akkor a társasház közösségének írásos hozzájárulása is szükséges. A Társasházi törvény 21.§(1) bekezdése értelmében a tulajdonosok kétharmadának hozzájárulását írja elő. Amennyiben csak ingatlanon belüli válaszfalat, vagy egyéni közművet érint, akkor a társasház hozzájárulása nem szükséges.

 

Szerkezeti elem, vagy külső homlokzat megváltoztatása esetén az önkormányzattól az építési engedélyt is be kell szerezni.

 

Minden estben a kivitelezési munkák megkezdése előtt a társasház faliújságjára ki kell helyezni egy hirdetményt, amelyben tudatják a felújítás kezdetét, várható befejezését, és telefonos elérhetőségüket panasz felmerülése esetére.

 

A felújítás során a tulajdonos köteles gondoskodni az előforduló szennyeződések feltakarításáról, valamint arról, hogy építési anyag és törmelék szállítása nem lifttel történjen.

 

 

Mi a teendő klímaberendezés felszerelésekor?

 

A klímaberendezéseknek általában van egy beltéri és kültéri egysége. A beltéri egység felszerelhető minden korlátozás nélkül. A kültéri egységek általában a társasház külső, vagy belső homlokzatára kerülnek felszerelésre. A külső homlokzati felszereléshez a tulajdonosok hozzájárulásán túl az önkormányzattól kell beszerezni hozzá az építési engedélyt. A belső homlokzat felszerelésekor ugyanaz a teendő, mint a felújítás során a társasházi közös tulajdont érintő munkálatoknál. Vagyis a társasház tulajdonosainak hozzájárulása szükséges. A Társasházi törvény 21.§(1) bekezdése értelmében a tulajdonosok kétharmadának hozzájárulását írja elő. Ebben az esetben a hozzájárulás helyettesíthető közgyűlési határozattal is.

 

Ekkor a tulajdonos részéről az a teendő, hogy írásban kérje a közös képviseletet, hogy a következő közgyűlés napirendjei közé vegye fel külön napirendi pontként a tulajdonosok hozzájárulását a kültéri egység felszereléséhez. A kérelemhez csatolni kell egy leiratot, melyben leírják (vagy lerajzolják) a felszerelendő kültéri egység helyét, és a kondenzvíz elvezetésének módját. Továbbá kijelentik, hogy a felszereléssel kapcsolatos minden költséget vállalnak.

 

A közös képviselet ezután a legközelebbi közgyűlésen napirendre tűzi a kérést. A napirend megtárgyalásánál célszerű a kérvényező tulajdonosnak is jelen lenni.

 

 

Mi a teendő a kémény bélelésekor?

 

A társasházi alapító okiratokban a kémények minden esetben közös tulajdonként vannak felsorolva. A kéményseprők új készülék bekötésekor minden esetben megkövetelik a kémény bélelését. Ez csak abban az esetben a társasház közösségének a feladata, ha az alapító okiratban ez külön rögzítve van.

 

Amennyiben az alapító okirat ezt nem írja elő, a kémény bélelése minden esetben az érintett tulajdonos feladata.

 

Erről nagyon gyakran maguk a kéményseprők is téves információt adnak.

 

 

Meddig tart a közművek közös tulajdona?

 

A közművek közös- és magántulajdoni határáról a társasház Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik. Általában az alábbiak:

 

Vízvezeték:

Közös tulajdon az épület fővízmérő órája után található (pincei) alapvezeték, a felszálló víz- nyomóvezeték a rajtuk található szerelvényekkel, és az oldalági elágazó idommal együtt.

Magántulajdon az oldalági elágazó vezetékek, a rajtuk található szerelvényekkel és fogyasztókkal együtt.

 

Csatorna vezeték:

Közös tulajdon a telekhatártól a (pincei) alapvezeték, a függőleges ejtővezeték, a rajtuk található szerelvényekkel, és az oldalági csatlakozó idommal együtt.

Magántulajdon az oldalági elágazó vezetékek, a rajtuk található szerelvényekkel és fogyasztókkal együtt.

 

Gázvezeték:

Közös tulajdon a telekhatártól a (pincei) alapvezeték, a felszálló vezeték a rajtuk található szerelvényekkel együtt egészen az ingatlanok mérőórájáig.

Magántulajdon a mérőórák után található vezetékszakasz a rajtul található szerelvényekkel és fogyasztókkal.

 

Villamos hálózat:

Közös tulajdon az ELMŰ csatlakozó kábelfej után található főelosztó szekrény a felszálló tápvezetékekkel, elágazó dobozokkal és szerelvényekkel együtt egészen az ingatlanok mérőórájáig. Továbbá közös tulajdon a közösségi világítási hálózat, valamint a lift elektromos táprendszere és automatikája.

 

Magántulajdon a mérőórától az ingatlanban található összes villamos hálózat, szerelvény és fogyasztó.

14. 10. 29
posted by: Super User
Találatok: 3493

REFERENCIÁK

 

Cégünk elsősorban a VII. és XIV. kerületben található társasházakat kezel a könnyebb elérhetőség miatt. Mivel az irodánk nagyon könnyen megközelíthető tömegközlekedési járművekkel is, ezért kezelünk még társasházakat az I. a III. a IV. a VI. és XIII. kerületben is.

 

Referenciaként az alábbi társasházakat ajánljuk:

 

-          1062 Budapest, Andrássy u. 68.

   

 

-          1135 Budapest, Béke út 14-20/b

 

 

-          1146 Budapest, Dózsa György út 29.

  

-          1146 Budapest, Dózsa György út 17.

  

-          1071 Budapest, Dózsa György út 68.

 

 

 

 

-          1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 3.

 

-          1071 Budapest, Damjanich u. 54.

  

 

 

 

SÁ-SZI kft.